Ce ar trebui să fac dacă pachetul meu este deteriorat sau pierdut?
În cazul în care pachetul tău s-a pierdut sau a fost deteriorat în timpul tranzitului, trebuie să trimiți o reclamația scrisă, prin e-mail, în termen de 72 de ore de la data livrării.
AvantiCurier se află în imposibilitatea de a accepta sau de a înainta reclamațiile pentru livrări mai vechi de 72 de ore.
Email-ul trebuie să includă: numărul comenzii sau al scrisorii de trăsura, data colectării și livrării, datele de contact ale expeditorul și destinatarului, valoarea declarată a produselor, descrierea ambalajului și a prejudiciului suferit.
În momentul depunerii cererii, te rugăm să incluzi fotografii realizate înainte și după livrarea coletelor, o factură sau alt document fiscal care atestă valoarea produselor deteriorate, o copie a procesului verbal de constatare emis de către curier în momentul livrării coletului deteriorat. Partenerii noștri vă vor rambursa pagubele, numai în cazul în care solicitantul este în măsură să dovedească valoarea bunurilor cu un document oficial.
Atunci când se recepționează coletele, împreună cu agentul se examinează pachetul pentru orice semn de deteriorare. În cazul în care pachetul și / sau conținutul pare să fie deteriorat, asigură-te că ai deschis și verificat conținutul în prezența curierului. În cazul în care conținutul este deteriorat, este important să obții o confirmare scrisă din partea conducătorului auto că mărfurile au fost livrate într-o stare de avarie. Recunoașterea verbală din partea conducătorul auto nu poate fi utilizată la depunerea cererii de reclamație. Trebuie completat un proces verbal de constatare a pagubelor, din care să păstrezi un exemplar.
Pentru produsele de valoare mare, recomandăm insistent documentarea procedurii de ambalare prin fotografii, astfel încât să poți dovedi ambalarea corectă a mărfurilor.
Cererilor de plată depuse fără fotografii și / sau care nu au o copie a procesului verbal de constatare completat de curier la livrare și / sau care nu au atașat un document care atestă valoarea mărfurilor, sunt mai susceptibile de a fi respinse.
Ce se întâmplă dacă pachetul meu nu s-a livrat?
Exista mai multe motive, in afara controlului nostru, care pot cauza intarzieri ale livrarilor, inclusiv conditii meteo, completarea incorecta a adresei etc.
In cazul in care nu exista nici o informatie cu privire la astfel de situatii va rugam sa ne contactati prin email sau telefon, pentru verificarea situatiei coletului.
Ce se întâmplă dacă pachetul meu nu s-a livrat?
Cererea de despăgubire trebuie înaintată către firma de curierat în termen de 24 de ore de la recepția coletului. Departamentul de Despăgubiri de la firma de asigurări va contacta destinatarul pentru a programa o inspecție și a verifica marfa, întocmindu-se astfel un raport prejudiciu. Se va verifica dacă ambalarea a fost adecvată conținutului coletului. Este foarte important ca destinatarul să nu arunce materialele de ambalare, înainte de sosirea inspecorului.
Compania de curierat nu este în măsură să dea un interval de timp exact pentru finalizarea procesului de inspecție. Cererile de despăgubire completate corect, însoțite de imagini de bună calitate, sunt, în general, prelucrate mult mai rapid decât cele din care lipsesc informații.
În cazul în care solicitarea este acceptată sau refuzată de către compania de curierat, AvantiCurier.ro va notifica clientul în scris, prin e-mail. În caz de succes, sumele despăgubite vor fi plătite în termen de 8 zile calendaristice de la notificarea prin e-mail, iar plata se va face prin transfer bancar. AvantiCurier.ro va solicita detaliile bancare ale clientului prin e-mail, la momentul notificării.
Cum depun o reclamație/cerere de despăgubire?
În cazul în care coletul tău a fost deteriorat și vrei să depui o reclamație, este necesar ca la recepție, împreună cu curierul să completezi un proces verbal de constatare, în care să se menționeze succint pagubele observate (ambalaj deteriorat, rupt, umed, produse lipsă, produse sparte etc.)
Apoi, te rugăm să ne trimiți o copie a acestui proces verbal împreună cu fotografii concludente privind coletul deteriorat și bunurile afectate la adresa [email protected] . În corpul emailului descrie în detaliu ambalajul, conținutul și valoarea coletului deteriorat. Pentru a dovedi valoarea declarată, este necesar să atașezi și un document suport, precum factură fiscală/proformă, aviz de însoțire a mărfii etc.
Fără procesul verbal de constatare, vom depune toate eforturile în vederea recuperării prejudiciului, însă nu putem garanta un răspuns favorabil.
În cerere va fi necesar să menţionezi numărul AWB-ului sau numărul comenzii, pentru demararea imediată a procesului de verificare a reclamației.