Intrebari Frecvente

Cum plasez o comanda?

Pentru a plasa o comanda este necesar sa cunoasteti adresa de ridicare si de livrare cat si dimensiunile coletului, sa completati datele pe site si sa aveti posibilitatea de a face plata online cu cardul. Dupla plasarea comenzii vet-i primi pe adresa de mail completata in sectiunea date de facturare, factura aferenta serviciilor si eticheta AWB.

Pot plasa comanda si telefonic?

Comenzile se plaseaza in mod exclusiv pe site.

Este nevoie sa scriu adresa pe colet?

Nu este nevoie sa scrieti adresa pe colet. Dupa plasarea comenzii veti primi pe mail factura aferenta serviciilor si eticheta AWB pe care o puteti printa sau lipi pe colet.

Intampin probleme la plasarea comenzii. Ce pot face?

In cazul in care apar dificultati in plasarea comenzii ne puteti contact intre orele 09:00 si 17:00 de luni pana vieri la tel: 0747311149 sau pe adresa de mail [email protected]

Cand se ridica coletul?

Coletul este ridicat in aceeasi zi pentru comenzile plasate pana la ora 14:30. Excetie fac localitatile mici sau aflate in afara zonelor deservite de catre colaboratorii nostrii.

Ccoletul nu a fost ridicat pana la ora 17:00. Ce pot face?

In cazul in care coletul nu a fost ridicat va rugam sa ne transmiteti un email folosind formularul de contact de pe site. Sau sa ne apatati la tel: 0747311149. Foarte important sa aveti nr AWB primit pe mail dupa plasarea comenzii pentru a putea identifica rea acesteia.

Cand se va livra coletul?

In general coletele se livreaza in termen de 24 de ore del la plasarea comenzii. Pot exista insa si exceptii in cazul in care adresa de livrare se afla in afara zonelor de livrare a partenerilor nostrii

Pot urmari unde se afla coletul meu?

Pentru a urmari statusul coletului este nevoie sa introduce-ti ne AWB in partea de sus a site-ului.

Cum ambalez coletul?

Pentru a fi acceptat, expedierile trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii de ambalare:

  • trebuie sa fie inchise de catre expeditor intr-un ambalaj intact, fara crapaturi sau rupturi, care sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului si sa fie in forme usor de manuit;
  • ambalajul si modul de sigilare al expedierii trebuie sa protejeze continutul acesteia in asa fel incat continutul expedierii sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau prin manipulari succesive sau sa se amestece cu continutul altor expedieri, iar accesul la continut sa fie imposibil de realizat fara o actiune vizibila in momentul livrarii la destinatar;
  • agrafele metalice care servesc la inchiderea expedierilor nu trebuie sa fie taioase si nici sa impiedice executarea serviciului.

Asigurati-va ca ambalajul nu este in nici un fel vatamat (cutiile folosite si vatamate pot pierde intre 30% si 60% din rezistenta) si ca toate sistemele de inchidere ale cutiei sunt intacte.

Ambalajul trebuie sa aiba suficienta suprafata plana pentru a permite aplicarea documentului de transport sau a etichetei care contine datele de identificare ale expedierii, fara a afecta continutul cutiei. In caz contrar, este necesar ca marfa sa fie ambalata intr-o cutie mai mare. Va rugam indepartati de pe ambalaj orice urme ale altor etichete sau coduri de bare.

Articolele ale caror suprafete pot fi afectate de etichete adezive, marcaje sau care pot fi usor vatamate prin manipulare normala trebuie ambalate in cutii.

Pot sa platesc direct la curier?

Plata serviciilor se face exclusiv online cu cardul. Costul transportului poate fi recuperat prin serviciul Ramburs. Puteti trece ca suma ramburs valoarea transportului si sau dupa caz si contravaloare pe care o doriti pentru colet.

Cand primesc suma pentru ramburs?

Suma ramburs va fi transferata in termen de 5 zile lucratoare in contul IBAN completat in formularul de comanda.

Ce ar trebui să fac dacă pachetul meu este deteriorat sau pierdut?

În cazul în care pachetul tău s-a pierdut sau a fost deteriorat în timpul tranzitului, trebuie să trimiți o reclamația scrisă, prin e-mail, în termen de 72 de ore de la data livrării.

AvantiCurier se află în imposibilitatea de a accepta sau de a înainta reclamațiile pentru livrări mai vechi de 72 de ore.

Email-ul trebuie să includă: numărul comenzii sau al scrisorii de trăsura, data colectării și  livrării, datele de contact ale expeditorul și destinatarului, valoarea declarată a produselor, descrierea  ambalajului și a prejudiciului suferit.

În momentul depunerii cererii, te rugăm să incluzi fotografii realizate înainte și după livrarea coletelor, o factură sau alt document fiscal care atestă valoarea produselor deteriorate, o copie a procesului verbal de constatare emis de către curier în momentul livrării coletului deteriorat. Partenerii noștri vă vor rambursa pagubele, numai în cazul în care solicitantul este în măsură să dovedească valoarea bunurilor cu un document oficial.

Atunci când se recepționează coletele, împreună cu agentul  se examinează pachetul pentru orice semn de deteriorare. În cazul în care pachetul și / sau conținutul pare să fie deteriorat, asigură-te că ai deschis și verificat conținutul în prezența curierului. În cazul în care conținutul este deteriorat, este important să obții o confirmare scrisă din partea conducătorului auto că mărfurile au fost livrate într-o stare de avarie. Recunoașterea verbală din partea conducătorul auto nu poate fi utilizată la depunerea cererii de reclamație. Trebuie completat un proces verbal de constatare a pagubelor, din care să păstrezi un exemplar.

Pentru produsele de valoare mare, recomandăm insistent documentarea procedurii de ambalare prin fotografii, astfel încât să poți dovedi ambalarea corectă a mărfurilor.

Cererilor de plată depuse fără fotografii  și / sau care nu au o copie a procesului verbal de constatare completat de curier la livrare și / sau care nu  au atașat un document care atestă valoarea mărfurilor, sunt mai susceptibile de a fi respinse.

Ce se întâmplă dacă pachetul meu nu s-a livrat?

Exista mai multe motive, in afara controlului nostru, care pot cauza intarzieri ale livrarilor, inclusiv conditii meteo, completarea incorecta a adresei etc.

In cazul in care nu exista nici o informatie cu privire la astfel de situatii va rugam sa ne contactati prin email sau telefon, pentru verificarea situatiei coletului.

Ce se întâmplă dacă pachetul meu nu s-a livrat?

Cererea de despăgubire trebuie înaintată către firma de curierat în termen de 24 de ore de la recepția coletului. Departamentul de Despăgubiri de la firma de asigurări va contacta destinatarul pentru a programa o inspecție și a verifica marfa, întocmindu-se astfel un raport prejudiciu. Se va verifica dacă ambalarea a fost adecvată conținutului coletului. Este foarte important ca destinatarul să nu arunce materialele de ambalare, înainte de sosirea inspecorului.

Compania de curierat nu este în măsură să dea un interval de timp exact pentru finalizarea procesului de inspecție. Cererile de despăgubire completate corect, însoțite de imagini de bună calitate, sunt, în general, prelucrate mult mai rapid decât cele din care lipsesc informații.

În cazul în care solicitarea este acceptată sau refuzată de către compania de curierat, AvantiCurier.ro va notifica clientul în scris, prin e-mail. În caz de succes, sumele despăgubite vor fi plătite în termen de 8 zile calendaristice de la notificarea prin e-mail, iar plata se va face prin transfer bancar. AvantiCurier.ro va solicita detaliile bancare ale clientului prin e-mail, la momentul notificării.

Cum depun o reclamație/cerere de despăgubire?

În cazul în care coletul tău a fost deteriorat și vrei să depui o reclamație, este necesar ca la recepție, împreună cu curierul să completezi un proces verbal de constatare, în care să se menționeze succint pagubele observate (ambalaj deteriorat, rupt, umed, produse lipsă, produse sparte etc.)

Apoi, te rugăm să ne trimiți o copie a acestui proces verbal împreună cu  fotografii concludente privind coletul deteriorat și bunurile afectate la adresa [email protected] . În corpul emailului descrie în  detaliu ambalajul, conținutul și valoarea coletului deteriorat. Pentru a dovedi valoarea declarată, este necesar să atașezi și un document suport, precum factură fiscală/proformă, aviz de însoțire a mărfii etc.

Fără procesul verbal de constatare, vom depune toate eforturile în vederea recuperării prejudiciului, însă nu putem garanta un răspuns favorabil.

În cerere va fi necesar să menţionezi numărul AWB-ului sau numărul comenzii, pentru demararea imediată a procesului de verificare a reclamației.